Tuesday, February 28, 2012

Nagoya, Japan: Yoshikawa's Japanese Restaurant

 Yoshikawa has six different restaurants. I went to the sushi restaurant last year around this time and it was VERY good! It was probably the best sushi I have eaten in Nagoya. The atmosphere is great and the same goes for the service. The only down side is (actually there are two) that some of their restaurants have very limited seating and all of them are  on the high end of the price range. If you are looking for a special place to celebrate and want to go all out I would recommend going to this their Wasyoku restaurant or sushi restaurant!

よしかわは六つのレストランがあります。私はすしのレストランに去年いきました。こんかいはよしかわの和食レストランにいきました。ものすごくおいしくてレストランのふんいきもすごくよかったです。スタフさんはきものをきてていつもにこにこしてました。




















 The course begins! We had a course ordered so every dish came out one at a time with a good resting periods in between. This has nagaiimo, eel and crab in this dish. It was so delicious and a wonderful way to begin our meal!

コウスがはじまりました!コウスをたのんだのでぜんぶひとつひとつでてきました。ちょどいいじかんがあいだにありました。これはながいも、うなぎとかにがはいっていました。とてもおいしかったです。





 I drank some sake, Houraisen and it was perfect...for me anyway. I don't like dry sake, but I didn't want a sweet one either. This one was in between the two and had a flavor of apples.

ほうらいせんを飲みました。私はからいのはにがてで、あまいのものみたくなかったのでこの酒はちょどよかったです。





Yum!
More dishes are coming and some more photos of the private room we had at the restaurant!

Oh, this restaurant is in Kakuozan in an area that some people call Yoshikawa Town, because all of their restaurants are located in this area.

食べたものの写真がまだあるので次のもみてください!へやの写真ももっとあります。

このレストランはかくおざんにあります、よしかわまちというとこにあります。

No comments:

Post a Comment