Thursday, March 1, 2012

Nagoya, Japan: Yoshikawa's Japanese Restaurant

 The place setting at the restaurant was hand drawn by the owner. I don't know if she does each one by hand or if she makes a few and then recopies them on other place settings, but they are beautiful and original!

よしかわのオーナーが手でかいてるみたいです。ぜんぶんかいてるのかかいてコピーしてるのかはわからないですけど、とてもきれいなええをかいてます。











 This had shirako in a sweet tangy soy like sauce.

これはしらこです。甘ずっぱいソウスの中にはいってました。


 Chopstick rest

はしおきです。





 A clear broth with fish and potato (?) ball with a piece of carrot and bamboo shoot. Very simple and natural flavors, but it was a delicious combination.

魚とじゃがいも(?)のだんごでした。あとにんじんとしらたけがスウプの中にはいってました。とてもう単純の味と自然な味がしてて、とてもおいしかったです。

 The bento. Everything in here was really good, but my favorite was the egg and cheese cake like thing. It tasted kind of like a cheesecake, but not as sweet. I wouldn't mind eating a block of that! I wish they gave you options for seconds, because I would have asked for more of that.

おべんとの中にはいってたものはぜんぶおいしかったですけど、私が一番すきだったのは卵とチーズのコンビネイシオンでした。チーズケーキみたいな味がありました。でも甘さはチーズケーキよりすくなめでした。できたらこの卵のおかわりがほしかったです。


 Cheers!

かんぱい!


Sato once again not being able to pose normally.

また聡がふつな写真のポーズがむりでした。

No comments:

Post a Comment